Clara & Jamie

Jag heter då Clara och är 13 år. Jag bor också i Gnosjö med min familj, mamma , pappa och lillebror Gustav. Vi har också en hund vid namn Oliver som kom till oss i sommras.

Jag har alltid varit rädd för hästar. Men när jag var 10 år bestämde jag mig för att börja rida på ridskola. Sen dess har det varit mitt liv. Hästar,hästar och hästar i huvudet all time! Efter ett år på ridskolan så var jag där 5 gånger i veckan. Har både var stallvärd och haft sköthäst. Jag red där i ungefär 3 år. Men för ungefär en månad sen så slutade jag där.
Mamma hittade en annons på en cponny valack på 17 år. De sökte någon som kunde låna honom. Mamma lyfte på luren och bestämde med ägarna att jag skulle komma och provrida. Herregud vad glad jag blev. Denna ponnyn ''Jamie'' kommer till mig på lördag och stannar förhoppningsvis här ett tag.
Så följ gärna motgångar som framgångar med oss här !
( bilder från provridningen )
/ clara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks