Ridpasset.

Ridpasset i ridhuset idag gick inte så värst bra. Det gick åt det negativa hållet rakt ut. I början gick det bra, gjorde många volter,halter,serpentiner osv så att han skulle lyssna. Sen började jag jobba honom i trav. Sedan kom Hanna och vi började rida bland hindrena. Han har inte hoppat på alls länge och han älskar ju det! Så har blev helt uppspelt och ville hoppa. Efter lite uppvärmning så började vi lite smått galoppera. Men det blev inte så smått, han stack iväg i FULL galopp med mig.
Eftersom jag inte känner honom än så värst bra blev jag väldigt rädd.
Jag bestämmde mig för att skritta lite men när jag skulle gå framåt så fattade han galopp igen och forde iväg. Så Hanna fick hoppa upp och galoppera och hoppa av han. Sen skrittade jag av han lite. Dock känner jag mig lite osäker nu. Men hoppas att detta ändras. Orkar inte gå upp och hämta kameran så bilderna kommer förhoppningsvis imorgon..
Måste också få tacka Hanna. Vad skulle jag gjort utan dig? Du kommer hit och hjälper mig och din häst. Det skulle inte gått utan dig kan jag säga. STORT tack till dig !
/clara



Kommentarer
Carolina - http://asslatjejerna.blogg.se/

Var det hennes häsT? :)

2011-03-07 - 07:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks