Ojoj

Här var det dåligt med uppdatering. Sorry, men jag glömde skriva hur det gick igår.

FREDAG
Red som sagt ut med Felicia i skogen, hon på Ville och jag på Fleur. Vi var ute en timme ungefär, jättemysigt faktiskt! Snön gjorde så att grusvägen var underbar att rida på, lite halt på vissa ställen, men det gick ändå. Vi travade ganska mycket, men tog även lite galopp. Fleur missuppfattade dock det här med LUGN galopp, så det blev mest rejs av det hela. Fick stopp på henne som tur var. Vi red en ganska bra bit in på vägen, sen vände vi och red samma väg tillbaka.

LÖRDAG
Idag blev det en runda på grusvägen igen, Felicia hängde också på. Red på hacket idag (tredelat igår) och det gick mycket bättre. Hade lättare att hålla henne idag. Det blev mycket trav idag, och ingen galopp eftersom jag inte vill överanstränga min lilla prinsessa. Men som sagt, mycket trav i friskt tempo blev det, och idag var det supermysigt. Solen sken och det var fläckvis blå himmel, och så hörde man hur snön smälte från träden och droppade ner. UNDERBART! Red lika långt in på vägen idag, dock mötte vi en snöskoter på vägen tillbaka, så vi fick hoppa av och leda hästarna förbi. Hoppade upp sen igen, och då var Fleur helt knäpp. Hon trodde verkligen att det var full galopp hem som gällde, men det tyckte inte jag. Red runt sjön hem sen, så det tog en timme idag också.

Nu kommer nog Frida snart, sen ikväll ska jag vidare till Johanna. Ska sova hos henne och följa med på tävling imorgon, ska fota eller filma, vet inte vilket. Tog även lite bilder igår och idag, som jag ska ladda upp nu på en gång!

/ emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks