Enformigt.

Känns som att det blir lite enformiga inlägg här.. Men så får det väl vara. Är trött, som vanligt, men ska uppdatera ändå för er skull!

Idag var jag som sagt ute och red med Nellie och Erica i skogen. Det gick bra till en början, men sen när vi skulle trava så slog det nog slint i huvudet på Fleur. Ni som har sett ponnyakuten, till er kan jag säga att hon höll på lite som Star. Typ ett sånt "hoppstudsskutt" gjorde hon och sen galopperade hon på stället nästan. Så det blev mest skritt idag. Fast när vi kom tillbaka från skogen så red jag och Nellie en liten stund på åkern. Jag travade mest runt lite bara för att liksom, red dock inget seriöst eftersom jag hade hack och Fleur inte har någon kondis. Allt gick bra tillslut, och det blev som jag hade tänkt mig, Skritt + trav i ca 50 minuter, dock med lite annorlunda upplägg än planerat. Men så får det bli ibland.

Det kan ju inte vara lätt för Fleur att hålla sig i skinnet med så mycket överskottsenergi, och dessutom har hon inte ridit ut med "så många" hästar på hur länge som helst. Det enda är liksom med en häst till, och då bara i skritt på lång tygel liksom. Förstår varför hon reagerar som hon gör, så jag blir inte arg på henne.

Sen blev det lite fix i stallet som vanligt. Hästarna fick en tidig kväll eftersom de var lite svettiga, och vi ville inte släppa ut dom i hagen då. Fick veta att Wictoria var inne på sjukhuset, dock inget "jätteallvarligt" men vi fixade till hennes hästar också tillslut.

Imorgon får Fleur nog vila, om jag inte går en liten promenad med henne eller skrittar en runda. Vi får se, jag vill ju inte överanstränga henne nu i början direkt.


min häst är speciell, jag vetifan hur hon lyckades få flughuvan såhär i somras...
hon har täcke eftersom hon blev biten över hela kroppen. Eminem som då var hingst slet sig och
de sprang runt som galningar i hagen, Fleur sparkade och Em bet henne så att hon fick öppna sår.

/ emma



Kommentarer
frida och julia - http://pahastensrygg.blogg.se/

Hej! Nu har vi en "veckans häst" tävling på bloggen. Skicka in en bild på din häst och skriv dens egenskaper till oss på: [email protected] Du vinner även en länkning i våra inlägg under en vecka.Vi utser en vinnare på söndag. LYCKA TILL! / Frida&Julia

2011-03-07 - 21:24:09
erica - http://ericamodiin.devote.se

haha men roligt hade vi:d

Knashästar vi har ;)

2011-03-07 - 21:37:05
Linnea op de Weegh - http://polze.blogg.se/

Söt bild!

2011-03-07 - 22:05:22
erica - http://ericamodiin.devote.se

Sv: ja åttan är väldigt jobbig. Men nian är ännu värre, massa nationella, läförhör och vanliga prov. fattar inte vf man måste ge så mkt..

2011-03-08 - 10:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks