Dumma snöööööööööööö

Jag som trodde det skulle bli vår nu, men det tyckte uppenbarligen inte vädret. Grr...

Nu har vi iaf varit i ridhuset en sväng, det var jätteskönt att kunna rida lite mer ordentligt och inte behöva tänka på underlag och väder. När vi kom fram och hade fixat iordning hästarna så kom Nellies faster tror jag det är, med sin fina hingst och skulle rida. Som tur var så brydde sig Fleur knappt om honom, förutom att hon blev skitsur så fort de kom inom 5 meter ifrån varandra. Men det gick bra ändå.

Jag började att skritta på lång tygel, och försökte få ut Fleur i hörnen. Hon var skiträdd för de mystiska hinderstöden och murdelarna som stod där, men det släppte efter några varv. Sen blev det lite jobb på kort tygel i skritten, och lite trav i friare form bara för att hon skulle komma fram lite. Efter ett tag ställde jag lite mer krav på henne, och gick ett varv på volten - snett igenom - ett varv på andra volten osv. Hon jobbade på ganska bra stundtals, och man kan ju inte kräva så mycket av henne nu när hon inte är igång helt. Busade även till det och tog två långsidor galopp.. Fleur var lite svettig och trött efteråt, och det var jag också! Det gick bra för Felicia och Ville också!

Sen bar det av hemåt och så släppte vi ut och lunchfodrade hästarna. Slängde in grejorna i sadelkammaren och mockade lite snabbt också, och nu sitter vi här. Är så sjukt hungrig nu bara!

/ emma

PS. det kommer en liten kort film senare ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks