Dagen änsålänge...

Gick upp vid halv åtta, skulle egentligen gått upp 7, men lyckades sätta alarmet på söndag istället för lördag. Klantigt... Iaf så gjorde jag iordning mig på en kvart, så jag var i stallet lite innan åtta. Fodrade hästarna och städade lite i stallet + satte på täcken medans de åt. Sen släppte jag ut Modena och Tiamo, eftersom Fleur och Ville skulle iväg så fick de äta sin frukost inne. Jag passade på att äta min frukost också efter att ha mockat till min och Wictorias hästar. Vid halv tio ungefär kom Nellie, och då fixade vi hästarna för att ge oss av mot ridhuset.

Hästarna skötte sig idag också, dock var Fleur lite jobbig på marken. Ville inte stå still osv. Men som tur var så kunde Nellies pappa hålla henne en stund. Min lilla knasboll beter sig som en unghäst ibland.. Ridningen gick iaf SUPER-bra. Hon har knappt gått såhär bra ens innan skadan, så det känns jättekul! Travade lite serpentiner över bommar på medellinjen, lite volter och några travbommar i serie. Tog även två långsidor galopp. I slutet travade jag bara runt lite och min lilla häst jobbade på superbra trots brist på kondis och muskler. Jättenöjd! Jag bad Nellie titta lite och se om hon såg någon hälta, men hon såg inget som tur var. Kanske blir lite mindre orolig nu då? ;)

När vi kom tillbaka så släppte vi ut hästarna och fixade det sista i stallet. Var hemma lite innan ett ungefär, så det blev nästan 5 timmar i stallet idag. Men det var det värt, för det är så kul att komma iväg till ridhuset och rida i det här skitvädret. Det blev tyvärr inga bilder idag, men jag lovar att fixa nya bilder så fort vädret blir bättre!

Nu håller jag och mamma på att laga mat, vi har tillbringat eftermiddagen med städning och Monopol, myys!

/ emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks