jäkla snö

ÅHHHH vad arg jag blir! Går inte att rida odentligt NÅGONSTANS! buhuhuh.
Iaf, var hos Jamie idag Emma hängde också på. Red i paddocken, i början var han lugn och gick bra på långa tyglar. Sen när jag skulle korta upp och jobba honom så va det fortfarande galopp i huvudet på honom. Så jag galopperade lite i båda varven det gick hyfsat. Sen när jag skulle gå innanför spåret och jobba honom så galopperade han iväg och jag fick stopp på honom ganska så snabbt. Jag tänkte: det här går ju inte han måste få bort detta.
Så jag snacka med Madde och vi släppte honom i hagen och han fick galoppera av sig.
Vi ska släppa han i hagen imorgon också så han få ett redigt galopppass. Bilder tog Emma så hon kanske skulle lägga upp de sen :D

// clara



Kommentarer
hanna -

clara jag tror om du ber någon eller du själv sitter och galopperar han varv efter varv efter varv håller på så tills du marker att han börja lungna ner sig sen byter du varv så fort du känner det fattar galopp i andra varvet och gör likadant varv efter varv. sen så provar du att jobba han och då blir han jätte lydig jag lovar ´jag tror han bara behövs galopperas av lite:)

2011-02-14 - 19:31:54
hanna -

annars kanske om du vill kan jag se om jag får kan rida på onsdag när vi kommer så kan jag göra honom lungn åt dig:)¨Medans mamma och dina föräldrar gör dem papprerna som tar 2000 år;P

2011-02-14 - 19:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackbacks